Design Thinking

ontwerp als mindset, niet als ambacht

Category: Dutchvertising
Design Thinking | Innovatie voor uw bedrijf

De werkwijze die wij vanaf de start al hanteren en sinds 2010 versterkt uitdragen met onze slogan ‘brengt merken in vorm’, hebben wij eigenlijk nooit echt duidelijk gecommuniceerd. Veel van onze opdrachten bestonden uit de letterlijke vertaling van de slogan, namelijk de vormgeving en productie van media-uitingen. Sinds de introductie van ‘brengt merken in vorm’ zijn wij steeds meer merken figuurlijk in vorm gaan brengen dankzij onze idee├źn met omzetgroei van onze opdrachtgevers als resultaat.

Veel van onze bestaande relaties gaan ervan uit dat wij een reclamebureau of -ook veel gehoord- die ‘webdesigners’ zijn. Dat is Dutchvertising natuurlijk ook wel en iedereen is uiteraard gewoon welkom voor een reguliere opdracht zo klein als bijvoorbeeld een uitnodiging. Toch ligt daar niet onze echte kracht. Het daadwerkelijke verschil maken wij bij een volledig traject waarin wij een (mkb) onderneming in zijn geheel kunnen professionaliseren als aanvulling op de bestaande sales-afdeling, die al steeds meer communicatie en PR zelf doet. Waar echter de professionaliteit en kennis toch ontbreekt.

Droomopdrachten zijn voor ons projecten waar wij volledig kunnen bijdragen aan het succes van onze opdrachtgevers. Dit kan een vernieuwde huisstijl zijn voor een bestaande onderneming of een nieuwe identiteit voor een startende onderneming en alles dat hieruit voortvloeit. Maar het begint met ‘anders denken’ en een andere werkwijze voor de ondernemer en zijn personeel. Dit kan alleen bewerkstelligd worden in een vertrouwensrelatie op lange termijn.

Medio 2015 hebben wij geconcludeerd dat er een algemene term bestaat voor onze bijzondere werkwijze. Zonder het te weten waren wij eigenlijk al jaren Design Thinkers.

Design Thinking

Bij Design Thinking is het uitgangspunt dat ontwerpen niet als productie moet worden gezien maar als instelling. Een creatieve mindset die iedereen in potentie in zich heeft.

Praktijk voorbeeld:
Vaak wordt ons gevraagd om een nieuw logo te ontwerpen. Als losse opdracht, alleen het logo dus. Dan proberen wij deze ondernemer uit te leggen dat hij of zij hier niet mee geholpen is. Dat is ons oprechte advies en niet bedoeld om groter werk binnen te kunnen halen. We willen deze ondernemer een nieuwe werkwijze en een ander traject laten ervaren, waardoor uiteindelijk het resultaat veel beter wordt. Waarmee dit resultaat ook beter meetbaar wordt, met alle digitale middelen die tegenwoordig voorhanden zijn.

Lees meer over Design Thinking en wat dit voor uw onderneming kan betekenen:
Design Thinking

«