WERKWIJZE

Unieke combinatie van marktonderzoek met strategie en design

DOELGERICHT NAAR GEWENST RESULTAAT

Alles dat wij doen staat in het teken van het succes van onze opdrachtgevers.

Door vooronderzoek te doen naar de branche waarin onze opdrachtgevers actief zijn en te ontdekken wat de bedrijfscultuur is, kunnen wij met een frisse externe blik verbeteringen in de visie en werkwijze doorvoeren. Versterkt met professionele vormgeving en strategie brengen wij merken letterlijk en figuurlijk in vorm.

Aangevuld met uw branchespecifieke kennis wordt in een prettige samenwerking het onderscheidende vermogen van uw bedrijf versterkt. Dit is essentieel om duurzame groei te realiseren.

Dankzij onze unieke methode waarmee wij Design Thinking en Growth Consulting introduceren in de bedrijfsvoering van MKB bedrijven, wordt verdere groei en professionalisering gerealiseerd.

UNIEKE METHODE ALS BASIS VOOR SUCCES

Onze unieke methode zorgt ervoor dat uw bedrijf zich in 5 fasen positief zal onderscheiden in uw branche, waardoor gewenste klanten worden aangetrokken. Aan de hand van een strategische marktanalyse (1) wordt uw visie en strategie vorm gegeven (2), waarna uw bedrijfsvoering geoptimaliseerd wordt (3). Pas dan kan worden gekeken naar creatie, vormgeving en mediabeleid (4) en optimalisatie (5). Dit is een continue proces dat zich aanpast op actuele marktontwikkelingen en nieuwe technologie. Iedere fase is overigens optioneel, maar wel essentieel. Belangrijk is dat strategie en design altijd hand in hand gaan tijdens een prettige samenwerking met ons bureau.

(1) STRATEGISCHE MARKTANALYSE

Wij hebben een tool ontwikkeld waarmee in een persoonlijk dashboard branchespecifieke data wordt gevisualiseerd. Deze informatie kunt u vergelijken met uw eigen data en omzetcijfers. Door naar de oude en nieuwe marktsituatie te kijken kunt u samen met ons onderzoeken waar knelpunten zitten in uw bedrijfsvoering die innovatie en groei belemmeren. Maar ook hoe u zich keer op keer kunt blijven onderscheiden.

VALUE PROPOSITION
De waarde propositie is een van de belangrijkste aspecten van de strategie. De waardepropositie geeft antwoord op de vraag wat uw dienst of product toevoegt voor de klant.

» naar fase 1


(2) VISIE EN STRATEGIE

Met de gegevens en adviezen die voortkomen uit de marktanalyse dient een heldere visie te worden geformuleerd waar de strategie op moet worden aangepast. Begin bij het opstellen van de visie met het beantwoorden van deze vraag: waarom bestaat ons bedrijf? Een sterke en tijdloze visie is een goede basis om te beoordelen of het huidige business model nog past in de tijd.

Indien een sterke visie met een bijpassend business model en een nieuwe strategie is bewerkstelligd, is het zaak dat dit duidelijk wordt gecommuniceerd in de elevator pitch en in het DNA van iedere medewerker gaat zitten.

» naar fase 2


(3) WERKWIJZE EN GEDRAG OPTIMALISEREN

Door het hanteren van de Design Thinking methode zal uw volledige team innovatiever en pro actiever werken. Gecombineerd met Growth Consulting zorgt u ervoor dat het gedrag van alle medewerkers en de volledige bedrijfsvoering gericht is op effectievere verkoopresultaten met duurzame groei als ultieme doel. Door de S.M.A.R.T. en Scrum methode te introduceren zorgt u ervoor dat de voortgang van uw projecten preciezer meetbaar wordt.

Veel MKB bedrijven onderschatten het gebruik van goede projectmanagement en CRM software. Wij adviseren en begeleiden u graag naar een solide en gebruiksvriendelijke oplossing.

» naar fase 3


(4) CREATIE EN MEDIASTRATEGIE

De absolute meerwaarde van design en de bewaking en curatie van de huisstijl zorgt voor een eenduidige en herkenbare uitstraling. Door alle uitingen optimaal op elkaar af te stemmen wordt uw doelgroep consistent aangesproken. Wij zorgen ervoor dat alle producties tot in het kleinste detail worden uitgewerkt. Met een doordachte mediastrategie wordt duidelijk via welke kanalen de doelgroep optimaal wordt aangesproken. Samen met een online marketingplan voor zoekmachine vindbaarheid en gericht adverteren wordt het resultaat meetbaar.

» naar fase 4


(5) VERIFICATIE EN EVALUATIE

Er wordt frequent gekeken naar de behaalde resultaten. Bijvoorbeeld per kwartaal en per jaar in vergelijking met dezelfde periode in voorgaande jaren. Vooral bij seizoensgebonden activiteiten is dit interessant. Door te analyseren en eerlijk te beoordelen wordt de strategie bijgeschaafd en de conversie verhoogd.

Er zijn tegenwoordig diverse slimme tools beschikbaar voor het analyseren van data en cijfers. Wij adviseren u graag om u te begeleiden in uw keuze voor een goede en betrouwbare oplossing.

» naar fase 5