5. Evaluatie en Optimalisatie

Meetbare conversie en optimalisatie

Evalueren en optimaliseren van resultaten

Na het doorlopen van fase 1 t/m 4 van onze methode bent u aangekomen bij fase 5: Evaluatie en optimalisatie. In deze fase evalueren we de behaalde resultaten en indien nodig passen we elementen en idee├źn aan om de conversie nog meer te verhogen.

Search Engine Optimization (SEO)

Het evalueren van online behaalde resultaten is mogelijk door regelmatig de statistieken en bezoekersaantallen te analyseren. Dit is een continue proces waarbij constant actie wordt ondernomen in de optimalisatie van webpagina's, met een hogere positie in de zoekmachine resultaten als uiteindelijke doel.
In stap 4 is een online marketingplan opgesteld. In stap 5 kijken we of hiermee de gestelde doelen gehaald zijn of dat er nog pagina's aangepast moeten worden. Dit wordt gedaan door de structuur en de techniek van uw website te verbeteren. Verder wordt er nogmaals een zoekwoorden onderzoek gedaan, zodat duidelijk wordt welke woorden in de website moeten staan. De content van de website wordt vervolgens aangepast op deze zoekwoorden, wat zorgt voor een hogere ranking en uiteindelijk meer bezoekers naar uw website. Daarnaast wordt er data analytics ingezet, om de resultaten compleet en inzichtelijk te maken.

Prognose

Als alle resultaten verzameld zijn, kan dit vergeleken worden met voorgaande jaren, of specifiek met een bepaalde periode. Uit deze vergelijking wordt duidelijk of de gemaakte stappen verbetering hebben opgeleverd voor het bedrijf of dat er bepaalde elementen aangepast moeten worden. Vanaf dit vertrekpunt kan een prognose met nieuwe doelen voor de volgende periode worden opgesteld.

Indien er elementen aangepast moeten worden, werken we terug naar de vorige stappen en analyseren we de veranderingen. Uiteindelijk leidt dit tot nieuwe suggesties die volgens in het stappenplan doorgevoerd kunnen worden.