1. Strategische Marktanalyse

Uw branchespecifieke data helder in beeld gebracht

ONMISBAAR INZICHT IN DATA

Wij zijn van mening dat nog teveel bedrijven en ondernemers in het Nederlandse MKB beslissingen nemen op basis van 'buikgevoel' of aannames. Dit geldt voor investeringen, maar bijvoorbeeld ook voor nieuwe initiatieven of zelfs adverteren.
Daarnaast zijn er in Nederland veel startende zelfstandigen die op ongefundeerde basis 'iets' voor zichzelf beginnen.

Zodra onze opdrachtgevers zichzelf open opstellen en open staan voor onze ideeën en adviezen onstaat een prettige samenwerking en merken zij welke resultaten er in hun branche mogelijk zijn.

STUREN OP CIJFERS

De ervaring leert dat veel nieuwe initiatieven of investeringen niet het beoogde doel halen. In bijna al van deze gevallen is de inspanning en de complexiteit in het voortraject onderschat. Hierdoor kunnen doelen niet of niet tijdig gehaald worden en al helemaal niet binnen het op voorhand gereserveerde budget. Zonder kennis van de branche of inzicht in cijfers is een heldere visie samenstellen niet mogelijk.
Wij dachten; als dit bij grote bedrijven al aan de orde is, hoe zit dit dan bij MKB bedrijven?

VOOR WIE?

Voor wie is deze aanpak en waarom is het noodzakelijk?

MKB BEDRIJVEN
Alle MKB bedrijven die meer inzicht willen hebben in hun eigen cijfers, branchespecifieke data en de concurrentie. Maar ook bedrijven die aan de hand hiervan de haalbaarheid van nieuwe initiatieven of een reorganisatie willen weten.

FINANCIËLE DIENSTVERLENERS
Eventueel is er in samenwerking met uw accountant, fiscalist, financieel planner of financierder (indien van toepassing), helderheid te krijgen in uw activiteiten.

WELKE DATA?

U bepaalt helemaal zelf welke datafeeds u wilt toepassen. Dit kunnen onze standaardsets zijn, nieuwe externe feeds en die van uw eigen bedrijf.

  • Omzetcijfers
  • Branchespecifieke data
  • Locatie data (geo)
  • Data van concurrentie
  • Website statistieken
  • Website ontwikkeling

WAT KRIJG IK?

Nieuwe opdrachtgevers die aangeven interesse te hebben ontvangen een gratis quickscan en visualisatie van hun branchespecifieke data.

Hierna volgt toegang tot uw eigen dashboard en datacloud. Een eigen online tool waarin de voor uw bedrijf relevante data inzichtelijk wordt gemaakt met heldere visualisatie en infographics.

U kunt er zelf voor kiezen of u ons advies nodig heeft en welke data u met ons wilt delen (bijv. omzetcijfers).


Datafeeds

Databronnen die afkomstig zijn uit uw branche zijn o.a. omzetcijfers, aantal concurrenten, faillissementen, nieuwe producten, medewerkers, vestigingsplaatsen, etc.

Data uit uw eigen bedrijf kan bestaan uit omzetcijfers, inkoop, website statistieken, bezoekersaantallen, verzuimcijfers, etc.

Huidige of potentiële klanten genereren data die bestaat uit: bezoekersaantallen, geslacht, voorkeuren, religie, welvaart, woonplaats, etc.

Op de vestigingsplaats van uw bedrijf maar ook de ligging in deze plaats heeft veel data betrekking. Denk bijvoorbeeld aan: verkeersdrukte, parkeergelegenheid, geweld, criminaliteit, bedrijvigheid, bereikbaarheid, omzet, etc.

Branchekennis als basis voor visie

Zonder wetenschap of vooronderzoek naar cijfers uit de markt is een toekomstbestendige visie samenstellen niet mogelijk. Met de technologie van vandaag de dag is dit inzicht eenvoudiger dan ooit te verkrijgen.

VISIE EN STRATEGIE BEPALEN

» Ga naar fase 2