Een dagje Dag van de Openbare Ruimte beurs

Langs de Brengt Merken in Vorm®-meetlat

Analyse Dag van de Openbare Ruimte beurs Houten

Ieder jaar wordt er in oktober de Dag van de Openbare Ruimte georganiseerd in Expo Houten. Een branchespecifieke beurs waar diverse bedrijven, leveranciers en adviseurs zichzelf presenteren en in contact komen met potentiële opdrachtgevers. Dat laatste is overigens nog een hele kunst! Zo is uit ons kritisch bezoek gebleken. Aangezien Dutchvertising -geheel toevallig overigens- in de afgelopen 9 jaar diverse opdrachtgevers en relaties heeft opgebouwd binnen de Civiel Technische branche waarvan enkele ook nog eens met een stand aanwezig waren, hadden wij reden genoeg om eens een onderzoek te starten.

LANGS DE MEETLAT VAN ONZE NIEUWE UNIEKE METHODE

Wij zijn ontzettend blij verrast hoe prettig onze nieuwe Brengt Merken in Vorm®-methode toepasbaar is gebleken voor onze opdrachtgevers op alle vijf de punten; (branche)Analyse, Visie, Gedrag, Presentatie en Evaluatie.
De analyse bestond uit een inventarisatie van het type bedrijven dat op de beurs aanwezig was. Dat is op een beurs vrij breed, van producthandelaren tot adviesbureaus en branche-organisaties.
We hebben eerst een kritische quickscan gemaakt door een rondje over de beurs te maken langs alle stands, waarbij wij voornamelijk beoordeelden op de visuele presentatie en creativiteit. Vragen die wij hierbij stelden waren bijvoorbeeld: “Hoe interactief is de stand? Met andere woorden, konden bezoekers iets doen?” en “Hoe komt de huisstijl uit de verf?” of “Is de presentatie uniek? Is er een stapje extra gezet?”. Maar ook: “Snappen wij binnen korte tijd welke producten deze standhouder aanbiedt?” en “Heeft dit bedrijf goede vormgeving toegepast?” Tot zover de visuele analyse.
Vervolgens hebben wij eenzelfde rondje gemaakt, maar dan met het oog op het “Gedrag” van het (verkoop)personeel. De volgende vragen kwamen hierbij aan bod: “Hoe lang duurt het voordat wij worden aangesproken als wij stil staan bij een stand? En een foldertje pakken?” of “Als we dan worden aangesproken, hoe is dan de elevator pitch van de verkoper?” en “Hoe verloopt zijn verkoopgesprek?”.

Na wat bekenden te hebben gesproken en wat handen te hebben geschud, vonden we het welletjes. Voor ons geen reden om een hele dag aanwezig te zijn op deze beurs, omdat wij zelf geen stand hadden gerealiseerd. We zijn naar kantoor gesneld om direct ons verslag uit te werken. Er zijn enkele verrassende conclusies en adviezen uit ontstaan. Binnenkort zullen wij deze online publiceren.

«